22 Mayıs 2011 Pazar

Kayıplar haftasında bir kayıp iddiası

ZEYNEP KURAY -ANF
14:46 / 22 Mayıs 2011
İSTANBUL - Gözaltında Kayıplara Karşı Mücadele Haftası’nda bir kayıp iddiası daha. BDP üyesi olduğu için defalarca tehdit edilen İsmail Bakır adlı gençten iki gündür haber alınamıyor. Bakır’ın sivil bir polis aracına bindirilerek kaçırıldığını belirten aile, İHD ve BDP'ye başvuruda bulundu. Ümraniye Atakent Karakolu önce Bakır'ın gözaltında olduğunu söyledi, sonra inkar etti

Gözaltında Kayıplara Karşı Mücadele Haftası sürürken, bir kayıp iddiası daha gündeme geldi. Başbakan Erdoğan, her fırsatta kendi dönemlerinde faili meçhul cinayet ve kaçırma olayı yaşanmadığını iddia etse de, İstanbul’da 26 yaşındaki İsmail Bakır’dan haber alınamıyor. Ailesi, Bakır’ın 21 Mayıs 2011 sabahı Ümraniye Mustafa Kemal Mahallesi’nde 3 sivil polis tarafından bir arabaya bindirilerek kaçırıldığını belirterek, İHD’ye başvurdu.

ANNE OLAYI TELEFONLA ÖĞRENDİ

Sabah İsmail’le buluşacağı sırada olaya tanık olan arkadaşının eve telefon açmasıyla haberi öğrenen şeker hastası Anne Elif Bakır baygınlık geçirdi. Kendisini oğlunun arkadaşı olarak tanıtan bir gencin kendisini sabah erken saatlerinde aradığını belirten Anne Bakır, “Bana haber veren genç, oğlumun kaçırılırken ‘İmdat beni öldürecekler’ diye bağırdığını söyledi. Ben bunu duyar duymaz zaten bayılmışım” diye aktardı.

İstanbul Emniyet Müdürlüğü’nden Ümraniye İlçe Emniyet Müdürlüğü’ne kadar aramadıkları yer kalmadığını ve son çare olarak İHD İstanbul Şubesi’ne başvuran belirten Anne Bakır, “Eğer oğlumun saçının bir teline zarar gelirse sorumlusu polislere bu cesareti veren Başbakan Erdoğan, AKP hükümeti ve devlettir” dedi.

BDP’YE NİYE ÜYESİN DİYEREK SİLAHLA TEHDİT ETTİLER

Edinilen bilgiye göre İsmail Bakır, BDP’ye üye olduktan sonra da polis tarafından sürekli tehdit edildi. Ailesine ait tekstil atölyesindeki işçileri her gece servis arabasıyla evlerine bırakan Bakır, 24 Ocak 2011 gecesi saat 23.00’de işçileri bıraktıktan sonra evine dönerken Yeni Bosna İtfaiyesinin yakınında yolu sivil polis arabası tarafından kesildi. Arabasına binen polisler tarafından tehdit edildiği belirten Bakır, daha önce İHD’ye yaptığı başvuruda yaşadıklarını şöyle anlatmıştı: “Aracıma binen sivil polislerden biri açık kahverengi deri ceketli, yanıma oturan ise siyah paltoluydu. Kirli sakallıydı, 35–40 yaşlarındaydı. Düzgün Türkçe konuşuyorlardı. Daha önce işyerinin önünde de benim ve çalışanların kimliklerini birkaç kez kontrol etmişlerdi. ‘Kimsiniz, ismimi nereden biliyorsunuz?’ dediğimde bana ‘Ne yapacaksın biz kimiz boş ver’ diye cevap verdiler. Bana ‘Neden bu partiye üyesin’ diye sordular. ‘Hangi parti’ dedim, ‘BDP’ dediler. ‘Niye başka bir partiye değil de BDP’ye üyesin’ diye ısrar ettiklerinde, onlara BDP’nin yasal bir parti olduğunu söyleyerek neden bana bağırdıklarını sordum. Bana ‘Konuşma’ diyerek darp etmeye başladılar. ‘Sen partiye bağış veriyorsun’ diye bağırmaya başladı bir tanesi. Korku ve şaşkınlık içerisindeydim. Arabada yanıma oturan polis birden belindeki silahı göstererek, ‘Sizin gibileri bundan anlarlar’ diyerek ölümle tehdit etti. İçime büyük bir korku girdi çünkü daha önce kimse bana silah gösterip tehdit etmemişti. ‘Bir daha seni orada görmeyelim. Oradan uzaklaşmaya bak’ diyerek arabadan indiler.”

Yaşadıklarını ağabeyine anlatan Bakır’a yönelik tehditler sonraki günlerde de devam etti. 5 Şubat 2011 tarihinde Yeni Bosna Cem evi önünde bu kez önü Yunus polisler tarafından önü kesilen Bakır, “Senin gittiğin yol, yol değil. Seninle sonra görüşeceğiz” denilerek tehdit edildi.

İsmail Bakır’ın ağabeyi Mehmet Bakır, kardeşini en son 20 Mayıs gecesi gördüğünü belirterek, İstanbul Emniyet Müdürlüğü TEM Şubesi, Ümraniye İlçe Emniyet Müdürlüğü, , Çakmak, Atakent, Dudulu karakollarının hepsine başvura bulunup kardeşini sorduklarını ancak yanıt alamadıklarını belirtti. Mehmet Bakır, “Bu nasıl iştir? BDP üyesi olmak ne zamandan beri yasak? Bunların ‘İleri demokrasisi’ insanları İstanbul’un göbeğinde kaçırmak mı?” diye sordu.

ÜMRANİYE ATAKENT KARAROLU ÖNCE BURDA DEDİ SONRA İNKAR ETTİ !

Olaydan 28 saat geçtikten sonra sabah erken saate tekrar Ümraniye Atakent Karakolunu aradığını belirten Abi Mehmet Bakır, şunları anlattı: ‘’Telefonu açan polis memuruna kardeşimi sordum. Burada olduğunu gözaltında tutulduğunu söyledi. Neden alındığını bizim kendisini 28 saattir aradığımızı belirttiğimde, bana telefondan bilgi veremeyeceğini ancak karakola geldiğimde olayı öğrenebileceğimi söyledi. Bende hemen Yenibosna’dan Ümraniye gittim. Ancak karakola geldiğimde bu kez söylediklerini inkâr ederek öyle birinin hiç gözaltına alınmadığını söylediler. Onlarla daha bu sabah bana kardeşimin burada olduğunu söylediklerini hatırlattım. Beni Çakmak ve Dudulu Karakollarına yönlendirdiler, ancak orada da kardeşimin izini bulamadım. Beni ise en çok şaşırtan olay ise, Ümraniye Dudulu karakolunda bulunan polis memurlarına, her yere baş vurduğumu, İstanbul Emniyet Müdürlüğü Terör İle Mücadeleye de başvurduğumu ama orada olmadığını söylediklerini aktardığımda oradaki bir sivil polis bana, ‘Orada olsa bile sana söylemezler’ demesiydi.”

İsmail Bakır’ın üye olduğu Bahçelievler BDP ilçesine ve İHD İstanbul şubesine başvuran aile çocuklarının bulunması için sivil toplum kuruluşlarının desteğini bekliyor.

ANF NEWS AGENCY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder