9 Eylül 2010 Perşembe

Livaneli: Fehmi Tosunlar için söyledim

Livaneli: Fehmi Tosunlar için söyledim

Livaneli: Fehmi Tosunlar için söyledim
09/09/2010 10:00
Zülfü Livaneli, “Hanım Tosun'un sözleri beni çok derinden üzdü” dedi ve Radikal aracılığıyla bir açıklama, daha doğrusu Hanım Tosun'a bir mektup yolladı. 'Zülfü' imzalı mektubu aynen yayınlıyoruz:

İSTANBUL - U2’nun konseri aynı zamanda tüm dünyadaki kayıp yakınları için önemli bir buluşmaya sahne oldu. Grup, İstanbul’daki konser öncesi kuliste Cumartesi Anneleri’nden Hanım Tosun ile bir araya geldi. Buluşma ve bu buluşmayla ilgili Hanım Tosun’un sözleri dünkü Radikal’de yer almış, Hanım Tosun, konserde sahneye çıkıp Bono ile birlikte şarkı söyleyen Zülfü Livaneli’yi eleştiren sözler sarf etmişti. Bunun üzerine dün Radikal’e ulaşan Zülfü Livaneli, “Hanım Tosun’un sözleri beni çok derinden üzdü” dedi ve bir açıklama, daha doğrusu Hanım Tosun’a bir mektup yolladı. ‘Zülfü’ imzalı mektubu aynen yayınlıyoruz:

“Değerli Hanım Tosun
Fehmi Tosun’un ve diğer kayıplarımızın acısını yüreğinde duyan ve sizi hep saygıyla anan birisi olarak, beni yanlış anlamanıza çok üzüldüm.

Size durumu kısaca anlatmak istiyorum.

U2’ nun sahnesine çıkmak aklımın ucundan geçmiyordu. İstanbul’da bile değildim ama grubun aşırı ısrarı sonucunda uçağa binip son anda yetiştim. Ne yapacağımı bilmiyordum.
Elime şarkıyı tutuşturdular, ‘Sizi şu dakikada sahneye getirecekler. Şarkının ikinci bölümünü birlikte söyleyeceğiz sonra Ferhat gitarı alacak ve sizin şarkıya gireceğiz’ dediler. Yüz kişi çalışıyor, herkesin elinde dakika listeleri. Bizi alıp sahnenin altına götürdüler ve tam dakikasında sahneye çıkardılar. Programlarını bozmamak için sadece bize söylenenleri yaptık.
Fehmi Tosun’un değerli anısı ve siz kahraman eşine büyük saygım var, niye sizi üzecek birşey yapayım. ‘Yiğidim Aslanım’ı da Fehmi Tosunların anısına söyledim zaten.

Ben sizin kırk yıldır bildiğiniz Zülfü’yüm. Hayatım düzene karşı koymak ve bunun bedelini hapisler, sürgünler, yasaklamalar ve davalarla ödeyerek geçti.

Bu açıklamanın üzücü bir yanlış anlamayı düzelttiğini umar, sizi sevgiyle saygıyla kucaklarım.
Zülfü” (Radikal)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder