8 Eylül 2010 Çarşamba

Kaybedilen' Fehmi Tosun'u Hatırlayın-Radikal-08.09.2010

U2, 1997'de çıkardığı albümü 'Pop'un kartonetine 'Türkiye'de 'kaybedilen' Fehmi Tosun'u hatırlayın' yazmıştı. Fehmi Tosun'un eşi Hanım Tosun da önceki gece konserdeydi. Tosun, kuliste grup üyeleriyle buluştu.

Özlem KARAHAN
İSTANBUL - Uluslararası Af Örgütü’nün organize ettiği bu buluşma, konser öncesi bir hafta içinde kesinleşmiş. Hanım Tosun, bir haftanın sonunda U2 üyeleriyle bir araya geldiği anda hissettiklerini şöyle özetliyor: ‘Onları gördüğüm an hissettiklerimi anlatmak çok zor. Çünkü ben Türkiye’ye geleceklerine hiç inanmıyordum; çünkü 1997’de o albümleri çıktığında, Türkiye’de medya ‘Onlar Türkiye’ye geldikleri zaman sazlarını başlarında kıracağız’ diyordu ve sebep, albümlerinde eşime yer vermiş olmalarıydı. Ama şimdi grubu başbakan, bakanlar aileleriyle birlikte karşıladılar’

U2 üyeleriyle çok kısa görüşebildiği için biraz üzgün Hanım Tosun. Çünkü İstanbul trafiğinden nasibini almış. Grup üyeleriyle toplamda birkaç dakika görüşme şansı olduğunu söyleyen Tosun, bu kısa görüşmenin içini nasıl burktuğunu şöyle dile getiriyor: ‘Keşke biraz daha uzun olabilseydi, çok uzun zamandır çok kelime biriktirmiştim onlara söylemek için. Benim içimde çok şey vardı. Sohbet edemedik...’ Grubun tüm elemanlarına barış simgesiyle hazırlanmış atkılar hazırlatmış ve grubun tüm üyelerine hediye etmiş. Uluslararası Af Örgütü’nün kendisine hazırladığı hediyeyi ise U2’nun solisti Bono’dan alan Tosun’a, Bono’nun sahnede Fehmi Tosun tezahüratı attığı an yaşadıklarını soruyoruz.

‘Grup sahnede eşimin adını söylemeye başladığı zaman, çok çok sevindim. Yanımdaki herkes bana sarıldı. Çok duygulu anlar yaşadık’ diyen Tosun, o sırada sürpriz şekilde sahneye çıkan Livaneli’ye ise çok kızgın: ‘Zülfü Livaneli, çıkışıyla o şarkıyı berbat etti. U2, tam Fehmi Tosun tezahuratları atarken, ki şarkı da bitmemişti, Livaneli robot gibi durdu. Sanki dili kilitlenmişti. Zülfü Livaneli’nin böyle bir adam olduğunu gerçekten bilmiyordum. Yani bu ülkede o sahnede yabancı insanlar tezahuratlar atıyor, sahipleniyor; bir Türkiyeli, sözde solculuktan bahsediyor. Robot gibi gitti geldi, o an çok sinirlendim.’ diyor. ‘Türkiye’de hala böyle insanlarımız var ve ben yabancılara, U2’ya ne kadar teşekkür etsem azdır’ diyerek nokta koyuyor sözlerine Hanım Tosun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder