10 Eylül 2011 Cumartesi

23/09/2011 Expo
WAAR ZIJN ZE ?
EEN TENTOONSTELLING OVER EN TEGEN GEDWONGEN VERWIJNINGEN
Ersan Cagatay (kunstenaar en activist, ( 1978 in Malatya/Dogansehir - Turkije) aandacht vragen voor het fenomeen van de gedwongen verdwijningen. Onder gedwongen verdwijning wordt bedoeld "de arrestatie, gevangennemen of ontvoeren van burgers door agenten van de overheid of door personen of groepen personen die met de overheid samenwerken, gevolgd door een weigering om de vrijheidsbeneming te erkennen of door het achterhouden van informatie over het lot of de verblijfplaats van de verdwenen persoon, waardoor die persoon buiten de bescherming van de wet wordt geplaatst". Deze tentoonstelling is een duidelijk protest tegen de gedwongen verwijningen overal ter wereld.
De expo loopt tot 6 oktober 2011
Opening-Cocktail: 23/09/2011-19:00
De Centrale | intercultureel centrum
(vzw De Centrale)
Kraankindersstraat 2, 9000 Gent-Belgium
tel ++ 32 (0)9 265 98 28
fax ++32 (0)9 265 98 28
e-mail decentrale@gent.be
website www.decentrale.be
http://www.decentrale.be/activiteit-waar-zijn-ze-_913.aspx
http://ersancagatay.blogspot.com
BIOGRAFİE:
ERSAN ÇAĞATAY

In 1978 ben ik geboren in Turkije. Na mijn lager en middelbaar onderwijs ben ik afgestudeerd in de richting leraar in de plastische kunst aan de faculteit of Fine Arts' Education of İnonu University in Malatya Turkije. In 2004 ben ik mijn studies begonnen voor het masters diploma at the Branch of Art Painting of the Mimar Sinan Fine Arts University in İstanbul, waar ik het masters diploma gehaald heb met het onderzoek naar en thesis met de titel "The Pictural İmage and Presentation at the Francis Bacon's Paintings" in 2007. Ik heb deelgenomen aan verschillende kunstprojecten en groepstentoonstellingen. Ik schreef voor verscheidene kunstmagazines en won reeds prijzen in meerdere wedstrijden.Ik ben lid van de UNESCO.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder